HiNation AB

Nyhet   •   Sep 03, 2014 17:48 CEST

Innovations Accelerator i Indien

HiNation, Innovation och Tillväxtmarknader

Indiens Ambassadör i Sverige, Mrs Banashri Bose Harrison, invigde Innovation Camp Workshop, med fokus på Indien och Innovation i Indien, den 26 augusti på KTH i Stockholm. På denna workshop var Kristina Linhardt ombedd att berättade om HiNations resor och erfarenheter på tillväxtmarknaderna de senaste 5 åren. Kristina är dessutom inbjuden att delta i Inclusive Business workshop i Mumbai i slutet av september.

Dessa Innovation Camps är banbrytande för innovation program som underlättar arbetet att hitta konkreta marknadsmöjligheter och utforskar nya sätt att förhålla sig till tillväxtmarknader genom innovation som är anpassad till lokala marknadsförhållanden.

Vill du veta mer? Kontakta Kristina Linhardt.

HiNation – mot en mer perfekt framtid

HiNation medverkade i 2014 Futureperfect Festival den 15 augusti ute på Grinda i Stockholm skärgård. Företaget deltog i en öppen dialog om dess funktion i att möta behoven i Syd på ett hållbart sätt.
Futureperfect skapar inspirerande evenemang med teman om hållbart leverne för alla. Det är en samarbetsplattform för att öka engagemanget i hållbar livsstil som tror på att verkligt hållbar livsstil är ett äventyr att leva väl.

Besök deras Futureperfects hemsida för mer information.

SWEACC – Möt ambassadörerna.

Fredagen 29 augusti hade vi nöjet att träffa våra svenska ambassadörer i de östafrikanska länderna på SWEACC i Stockholm. Det var en intressant nätverksplattform som förhoppningsvis kommer att leda till fler anknytningar i östra Afrika.

Besök SWEACC i Stockholm, eller deras hemsida.

Beata Leuhusen – vårt nya tillskott och Projekt Ledare

Med en BA i International Relations från Richmond University i London och en MSc i Sustainable Development från University of St Andrews i Skottland, samt arbetslivserfarenhet från Tanzania är vi övertygade om att Beata kommer bli ett utmärkt tillägg till vårt team. Hon är passionerad av internationell utveckling, med särskilt intresse för Afrika söder om Sahara, och väldigt angelägen att hitta innovativa sätt att bidra till en mer hållbar, fri och bekymmersfri framtid.

För att veta mer, kontakta gärna Beata Leuhusen

Diaspora Community - Ett ​​alternativt sätt

Vi är i färd med att utveckla ett produkt paket för den rwandiska, ugandiska, kenyanska och tanzaniska diasporan. Om du har några förslag och/eller kontakter tveka inte att kontakta Beata Leuhusen