Grythyttan Whisky AB (publ)

Historisk Pannemission ska ge kapital till nya kopparpannor

Nyhet   •   Feb 14, 2013 07:34 CET

Syfte

Emissions syfte är att ge kapital att beställa Grythyttans nya pannor. Vi vänder oss till Dig som redan är engagerad i Grythyttan. Många har redan besökt vår anläggning i Ekeberg, och det är åtskilliga trevliga stunder som vi kan se tillbaka på under åren i Lillkyrka. Nu satsar vi på en större anläggning till förmån för våra Vänner (och alla andra som uppskattar Svensk Whisky).

Bli historisk

Var och en som tecknar sig i emissionen får sitt namn för evigt ingraverat på en vacker kopparplåt från kopparslageriet Forsyths, Rothes, Skotland. Det är de som tillverkar våra pannor. Hur många kommer att läsa Ditt namn i framtiden?

DIRTM

Kopparplåten monteras i destilleriet, i Det Inre Rummet, dit endast våra Vänner har exklusivt tillträde. DIR kommer med sin glasade yta mot destilleringsrummet ge en fantastisk och spektakulär insyn och närvarokänsla för Dig som kommer och besöker oss.

Förutom det magnifika ekbordet med stoppade stolar i skinn, luftkonditionering och en komplett Whiskybar finns alla bekvämligheter för en lyckad provning eller ett möte som överträffar allt Du tidigare upplevt.

Synligt tecken

Som ett synligt tecken på Din insats ingå även ett par unika manschettknappar alternativt ett vackert armband från Skultuna Mässingsbruk 1607. Svart med Grythyttans initialer i guld på mässing.

Start på anmälan

Pannemissionen startade torsdagen den 14 februari kl. 08.00. Den pågår tills alla 400 posterna är bokade, dock senast den 27 mars 2013.  Varje post kostar 10 000 kr och kan enkelt delas upp på fler andelar (en person ska dock stå som anmälare). Extra manschettknappar/armband kan köpas om Ni är fler som går ihop om en post i Pannemissionen. Ett tillfälle som inte återkommer.

Eventuellt överblivna aktier kommer att släppas utanför Vänkretsen i slutet av emissionen. Anmäl dig här för att ta del av erbjudandet: info (at) grythyttanwhisky.com.

Boka nu via mail

Boka din plats redan nu på info (at) grythyttanwhisky.com.

Memorandum finns här.

Teckningssedel finns här.

Läs mer på vår hemsida: http://www.grythyttanwhisky.se/grythyttanwhisky/grythyttan-whisky/foretaget/emissioner/

Eller besök oss på en mässa

Du kommer även att kunna beställa på mässan Vin & Deli i Karlstad 15 – 16 februari och på mässan Chateau Grand Cru i Örebro 22 – 23 mars.

Välkommen på resan ut i världen. Den börjar nu.

Grythyttan Whisky AB (publ)