Carina Lagerstedt Nilsson

Hitta din återförsäljare på RekoKollen - Guiden för den kräsne konsumenten

Nyhet   •   Aug 23, 2017 15:16 CEST

Nu lanseras en ny sida i appen RekoKollen. På sidan "Handla här" ska medvetna konsumenter få tillgång till återförsäljare för de hudvårdsprodukter som finns listade i appen, såväl som att återförsäljare ska få tillgång till tillverkare.

Appen riktar sig mot medvetna konsumenter med mycket höga krav då det gäller andelen naturliga och ekologiska ingredienser i ekologiska och naturliga hudvårdsprodukter.

Både återförsäljare och tillverkare som vill nå ovanstående målgrupp är nu välkomna att annonsera på sidan "Handla här". Annonserna ligger i blickfånget för alla medvetna konsumenter som använder RekoKollen och de företag som annonserar signalerar för omvärlden att de sätter värde på det som är mer äkta.

RekoKollen:

• underlättar för konsumenter att göra ett mer reko produktval
  • gynnar de tillverkare som producerar hudvårdsprodukter med ett genuint och äkta innehåll
  • gynnar de producenter som framställer råvaror på ett naturligt och äkta vis

Annonsintäkterna ger verksamheten en större möjlighet att fortsätta utvecklas i en positiv riktning för oss konsumenter med höga krav. Det gör att mer tid kan läggas på att utveckla appen som till exempel att frigöra tid för granskning av fler produkter, vilket gör att produktutbudet i appen växer. Annonsintäkterna bidrar även till möjligheten att kunna marknadsföra RekoKollen på olika sätt, vilket gör att fler medvetna konsumenter ges möjlighet att använda appen. Dessutom kan annonsintäkterna även bidra till att appen så småningom kan läggas upp i App Store samt att pengar inte behöver tas "ur egen ficka" för uppladdningen på Google Play.

Tillsammans ser vi till att fler hittar appen.

Carina Lagerstedt Nilsson / Grundare av RekoKollen

www.rekokollen.se