HockeyPractice.se

HockeyPractice.se nyhetsbrev mars

Nyhet   •   Mar 19, 2012 06:00 CET

HockeyPractice.se nyhetsbrev för mars publicerat.

Hockey Practice.se blir nu ett aktiebolag, HockeyPractice Sweden AB. Anders Hedberg – den kända hockeyikonen går nu in som delägare i företaget tillsammans med Stefan Viklund som bedriver affärsverksamhet i stora delar av världen.

HockeyPractice.se kommer nu fortsätta satsningen mot att bli den naturliga leverantören av produkter och utrustning för ishockeyträning. HockeyPractice.se kommer även att bygga upp ett större lager i Sverige för att bättre kunna möta efterfrågan och ge snabbare leveranser.

Hedberghallen utvecklas nu med ett off ice koncept!  I denna utveckling isoleras även ishallsdelen för att kunna hålla isyta året runt. Off ice ytan bygger på Total Hockey träningskoncept med övningsutrustning som kopplas till en databas och varje spelare får ett spelarkort som gör det möjligt att följa upp varje enskild spelares utveckling. I hallen kan man träna skott-, passnings-, klubb- och skridskoteknik.

Off ice stationerna är så utformade att barnens förmåga till ”multitasking” (split vision/heads up) tränas då stationerna utformats så att de måste titta upp för att kunna genomföra övningarna! Ger makalösa resultat redan på unga spelare. Hallen kan skräddarsys efter de behov och den ekonomi som föreningen, kommunen eller företaget har.

Några fler nyheter i sortimentet…

X-Saucer, byggs in i X-Tiles golvet men kan även användas på is. Perfet för att träna passningsteknik och precision. Pucken studsar tillbaks till spelaren som kan prova om och om igen… Samma rejäla kvalitet som X-Passer och X-Deviator.

BOX HOCKEY (se bilden) – träning, lek, tävling – ja Box Hockey kan användas till mycket! En mot en, specialklubbor och lågfriktionspuck sen är det bara att köra – flest mål vinner! Stor och rejäl för att tåla tuffa matcher… väger 10 kg och är 1 m bred och 1,8 m lång.

Tape Tiger – tycker du att det är slitsamt att ta bort tapen från bladet så beror det på att du inte provat Tape Tiger... då blir det momentet en lek. Prova själv!

Det finns mycket mer i webbutiken…välkommen in! www.hockeypratice.se!

.