Hook-up

Hook-up - nystartat friskvårdsföretag i Björkhagen, Stockholm

Nyhet   •   Okt 20, 2010 13:24 CEST

Nu har mitt friskvårdsföretag Hook-up startat i Björkhagen, Stockholm. Jag heter Katinka Peterson, är diplomerad Tragerterapeut och ger sessioner enligt The Trager® Approach. Välkommen till mig!

The Trager® Approach, Trager Psykofysisk Integrering eller Trager, som den kallas till vardags, är en mjuk, avslappnande och behaglig kroppsterapi. Klienten ligger på en mjuk behandlingsbänk och blir vaggad och gungad med en stretchande effekt. Ingen olja används. När sessionen är klar får klienten förslag på enkla rörelser att själv utföra - Mentastics®. Genom att utföra dessa rörelser kan man när som helst återuppleva känslan från sessionen på bänken. Mentastics kan också hjälpa till att mjuka upp kroppen efter monotont eller ansträngande arbete.

The Trager® Approach utformades av grundaren Dr Milton Trager (1908-1997). I slutet av 1970-talet började Milton Trager att lära ut sin approach och 1980 bildades the Trager Institute. Idag är Trager International den internationellt samlande organisationen för samtliga Tragerföreningar i världen. Organisationen utbildar, diplomerar och stöder Tragerterapeuter runt hela världen och består för närvarande av 12 nationella Tragerföreningar som representerar mer än 20 länder. Svenska Tragerföreningen är den samlande organisationen för alla Tragerutövare i Sverige.

Välkommen att kontakta mig för att boka en session!

Katinka Peterson
Diplomerad Tragerterapeut