PetSpace AB

Hundar med andra djur

Nyhet   •   Feb 23, 2010 10:36 CET

Hundar med andra djur

För mig har det alltid varit viktigt att kunna ha mina djur tillsammans med varandra. När min första hund var valp skaffade vi ankor. Med vattenflaskans hjälp gick det alldeles utmärkt efter ett tag.

Sedan var det dags att bekanta sig med "familjens" häst Redford (ett engelskt fullblod). Han gillar små djur av alla det slag och har kamperat med våra tidigare hundar så det blev inte något större bekymmer. Jag skulle aldrig ha provat med en häst jag inte kände väl. Det finns hästar som direkt "trampar" på hundar.

Den största utmaningen var att få hundarna att gå framför hästen, de vill gärna gå bakom men med lite övning löste sig de också. Nu är det inga problem att ha de med på ridturen varken ute eller inne. I ridhuset skuttar hundarna runt under tiden jag rider och ute går de som sagt framför.

Katter är inte heller varit några problem eftersom mina föräldrar har katt och i stallet finns en hundkär katt. Men hamstrar, möss eller råttor går nog inte, men vem vet - det kanske också hade fungerat om man gett sig sjutton.

Artikel inlagd av hundexperten Anette Wallin