hybris

hybris får betyget "bäst i klassen" - programstöd för flerkanalsförsäljning

Nyhet   •   Dec 16, 2009 10:40 CET

Stockholm – 14 december 2009.  hybris, leverantör av programvara för multikanalsförsäljning och kommunikation, har uppmärksammants i en ny rapport av Forrester Research Inc. “Market Overview: B2B eCommerce Platforms”, publicerad den 7:e december 2009.

Forresters analytiker Brian Walker, säger i rapporten att hybris är den enda leverantör som får betyget "bäst i klassen" för kärnkompetensen inom kataloghantering. Samma omdöme ges till hybris mikrosite-multisite-hantering samt möjligheterna att integrera lösningar.

Enligt rapporten flyttar försäljningen till företag (B2B) alltmer ut på nätet. Företagen arbetar alltmer målmedvetet med effektivisering samtidigt som de måste fördjupa sina  kundrelationer och anpassa sig efter deras förändrade behov. B2B-kunder kräver i allt högre grad webbaserade order- och service-verktyg som är väldesignade och lätta att använda när de beställer från sina leverantörer. Många företag undersöker därför nästa generations lösningar och näthandelsplattformar för att stödja sina B2B-projekt i förhoppningen att de bättre ska kunna hantera de nya kraven. Men många upptäcker att det kan vara utmanande att hitta rätt lösning.

Ariel Lüdi, hybris CEO, säger; “Det är fantastiskt att få detta erkännande av Forrester. Många företag försöker hantera sina kunders allter omplexa köpmönster. Vår förmåga att hjälpa företag skapa verklig flerkanalig försäljning på B2B-marknaden kan utgöra en avgörande framgångsfaktor för dem. Vi ser samma trender pinom företagssektorn, exempelvis behovet av att möta kunden i flera olika kanaler, som funnits på konsumentsidan ganska länge nu."

I Forresterrapporten står också att: "många ehandelsorganisationer inom konsumentområdet har insett att hantering av produktinformation är en avgörande faktor för framgång. Nu verkar det som om också marknadsförare på företagssidan insett samma sak. Och det kan vara så att det är ännu mer betydelsefullt för försäljning mot företag eftersom det ger effektivitetsförbättringar inom sälj- och supportorganisationerna och leder till minskade kostnader för tryckta produktkataloger."

Om hybris

Hybris är en marknadsledande leverantör av flerkanalig programvara för handel och kommunikation. En tydlig vision om behovet av konsekvent, koordinerad och personaliserad information tvärs över alla kanaler och genom alla faser av kundcykeln har resulterat i utvecklingen av en integrerad lösning som stöder industrialiseringen och automatisering av kommunikations-, försäljnings- och support -processerna. De ligger i täten för innovationstänkande inom det område som gör det möjligt för företag att kommunicera och sälja över flera kanaler på ett konsekvent och effektivt sätt.

Hybris etablerades 1997 och har väldokumenterade bevis på förtjänst och tillväxt med ambitiösa framtida expansionsplaner. Huvudkontoret finns i München men de har även kontor i Storbritannien, Nederländerna, Schweiz och Sverige. Internationellt representeras de via ett nätverk av företags- och tekniska partners över hela Europa och USA. De har över 150 kunder över hela världen som tillsammans driver mer än 1500 hemsidor med hjälp av hybristeknologi. Bland kunderna finner man internationella varumärken inom detaljhandeln och tillverkningsindustrin såsom Toys’R’Us, Adidas, Conrad, Norgren, Lufthansa, Reebok, Grundfors, Demag, Sika, Bunzl Uk % Ireland, Phonak, Rexel och Waterstone’s.

För ytterligare information gå till www.hybris.com eller kontakta:

Helena Liden,

JustPR