IL Recycling

IL RECYCLING I ALMEDALEN 2013

Nyhet   •   Jun 28, 2013 09:16 CEST

IL Recycling kommer i år att vara på plats under Almedalsveckan med vår vd Lars-Gunnar Almryd som representant. Syftet är att träffa och diskutera aktuella frågor, både formellt och informellt kring avfallshantering i allmänhet och återvinning i synnerhet.

– Vi tror att ett nätverkande under veckan, i kombination med att bidra med den kunskap och erfarenhet som vi har inom återvinningsområdet är ett bra sätt för oss att nå ut med vårt budskap, säger Anna Björksten, kommunikationschef på IL Recycling.

IL Recycling arrangerar inga egna seminarier under Almedalsveckan, men vår vd Lars-Gunnar Almryd medverkar som talare och debattör i följande seminarier:

Fakta och myter i debatten om insamling och återvinning
Arrangör: FTI, Förpacknings- & Tidningsinsamlingen
Typ: Lunchseminarium
Tid: Tisdagen den 2 juli kl. 11.45-13.30
Plats: Uppsala universitet, Campus Gotland, Cramérgatan 3 (tidigare Högskolan), Sal B15

Programmet hittar du här.

Öka återvinningen av råvaror - det skapar nya jobb, företag och minska klimatpåverkan
Arrangör: Återvinningsindustrierna
Typ: Frukostseminarium
Tid: Torsdagen den 4 juli kl. 8.00-9.30
Plats: Clematis, Strandgatan 20

Programmet hittar du här.

Givetvis kommer Lars-Gunnar även vara tillgänglig för att diskutera dessa och andra frågor under veckan. Önskar du nå honom för frågor eller om du har frågor att diskutera vidare nås Lars-Gunnar även via e-post eller på telefon: 070 651 93 79. Du kan även följa delar av vår närvaro i Almedalen via vår blogg meratthämta.se.

Läs mer om Almedalsveckan på deras sajt och om du tycker att vi borde vara med och lyssna, och/eller bidra på någon annan aktivitet än de vi listat här - tipsa oss gärna. Det gör du bäst genom att maila vår kommunikationschef Anna Björksten.