Improvanza AB

Improvanza hjälper chefen att hitta vägen tillbaka till ett sunt ledarskap

Nyhet   •   Sep 06, 2010 14:06 CEST

Det borde vara en självklarhet att varje medarbetare skall känna till sin roll och sitt värde i företagets förädlingskedja. Tydliga och realistiska målbilder tillsammans med utrymme för både positiv återkoppling och konstruktiv kritik ger en arbetsmiljö som får både verksamheten och individen att växa i sin förmåga. Detta är tyvärr inte verkligheten på många företag.

Gunnar Edqvist, VD på Improvanza, har väckt många nya tankar med sina artiklar om chefens ledarskap som distribuerats den senast tiden.

– Responsen på artiklarna har varit över förväntan, säger Gunnar Edqvist och fortsätter, det finns uppenbarligen ett stort behov av att få olika typer av stöd som chef, i många fall finns det en enkel lösning på ett problem om det bara finns möjlighet att kunna se frågeställningen från lite olika perspektiv!

På Improvanza finns erfarenhet från olika delar i ett företag som gör att man kvalar in för att marknadsföra sitt namn som företaget som verkligen har helhetssyn.

– För oss är det viktigt att ”hjärta och hjärna” finns med i ledarskapet, säger Gunnar Edqvist och fortsätter, detta är inte likhetstecken med att praktisera ett management som framstår som ”mjukt och mesigt” utan tvärtom, om medarbetarna är informerade om hur verksamheten går finansiellt, hur konkurrenssituation och yttre hotbilder ser ut så är det inte något problem att samlas kring mål som då framstår som logiska – då ökar möjligheten att alla blir motiverade och grunden är därmed lagt för en sund samverkan mellan de olika funktionerna som bygger på samsyn. Detta är att ha med ”hjärta och hjärna” i sitt ledarskap.

Improvanza erbjuder olika typer av tjänster inom ledarskap och verksamhetsutveckling till företag som inser behovet av att ha en organisation i samverkan.

Här är länkar till tidigare artiklar om Ledarskap

Newzglobe - Brist på helhetssyn kan äventyra kompetensutveckling i företagen

Bolagsfakta - – Chefer, börja snacka med varandra!

Dagens Ledare - När hjärnan och kroppen säger nej

Affärsresemagasinet - Chefer har dålig kunskap om hur man förebygger utbrändhet

Improvanzas hemsida: www.improvanza.se