Inhouse

Inhousebyråer prisas på Inhousegalan

Nyhet   •   Feb 21, 2013 11:26 CET

Den 20 februari prisas inhousebyråer på Inhousegalan. Tävlingen arrangeras av Arkitektkopia och prisar inhouseavdelningar som under det gångna året har producerat den bästa reklamen internt. Sju tävlingskategorier ska få sin vinnare under ståtliga former i Berns Salonger.

Inhouse2013 arrangeras av Arkitektkopia och sätter strålkastarljusen på företag som internt producerar reklam. Jämfört med förra året ökade antal bidrag med över 50% och vinnarna utses av en jurygrupp på åtta personer.

Ny tävlingskategori för inhousebyråer

En nyhet för i år är kategorin ”Bästa digitala aktivitet”. Här bedöms kreativitet, form och utförande och kan vara allt ifrån en banner till en Facebook-aktivitet. Andra kategorier som prisas är ”Bästa kampanj”, ”Bästa kampanj – småföretag”, ”Bästa expo”, ”Bästa DR”, ”Bästa trycksak” och ”Årets marknadsavdelning”.

Inhouse har sedan starten varit sponsor och så även i år. Aje Stenbeck, Affärsområdesansvarig kommunikation, är en av de åtta jurymedlemmarna och under kvällen kommer Emily de Piro, Affärsområdesansvarig inhosuebyråer, att tala på scenen. Med sig har hon medlemmar från IF, 3 och Telges inhouseavdelning.

Emily de Piro berättar mer om tävlingen och fördelarna med att låta en Inhousebyrå sköter företagets reklam - Inhouse