Jonas Magnusson Fastighetsbyrå i Växjö AB

Interiör

Nyhet   •   Aug 01, 2015 17:02 CEST

När du kliver in i lägenheterna möts du av tidlöst stilsäkra material. Vita kök, ljusa trägolv och exklusiva detaljer. Vi vill att du ska kunna bo och trivas i din nya bostad länge. Därför har vi tagit fram ett inredningskoncept med fokus på form, funktion och hållbarhet.
Lägenheterna är ljusa och välplanerade med vitmålade väggar i alla rum. Den vita, rena fonden ger dig utrymme för personliga färgklickar och du sätter enkelt din prägel med hjälp av egna accessoarer och accenter. Golven har en mattlackad ekparkett som med åren får en vacker patina som harmoniserar väl med andra träslag i ditt hem. I hallen ligger ett vackert och lättskött klinkergolv.

Det vi beskriver är grundutförandet men genom ett antal olika tillval har du möjlighet att skapa din egen stil. Oavsett vilken lägenhet du väljer och vilka tillval du gör, får du en ljus bostad med generösa umgängesytor. Flera lägenheter har dessutom balkonger i två väderstreck, vilket ger hemmet en ytterligare dimension.

Kök

Köket är hemmets hjärta. En plats där funktion och estetik går hand i hand. Här finns stora arbetsytor, lådor med fullutdrag, luckor med dämpning och smart källsortering. Köksluckorna är vita och släta utan handtag och bänkskivan är i grå laminat som är väldigt lik kalksten. Köket utrustas med energisnåla vitvaror i form av diskmaskin, kyl, frys, induktionshäll, inbyggnadsugn och mikro. Alla vitvaror är integrerade i köksinredningen.

Ett klassiskt vitt 15×15-kakel gör att köket aldrig kommer att kännas omodernt. I kombination med ekparketten och de vita väggarna får köket en fin harmoni som är lätt att trivas i.

Badrum

Badrummet präglas av sköna materialval och en harmonisk atmosfär. Här finner du vardagslyx i form av vitt, matt väggkakel i större format. På de uppvärmda golven ligger en grå klinker som påminner om natursten. I alla lägenheter finns energisnål tvättmaskin och torktumlare samt en praktisk arbetsbänk med väggskåp ovanför.

Goda förvaringsutrymmen finns i både kommod och väggskåp. Över kommoden sitter en spegel med belysning som ger extra rymd åt badrummet. Duschen är avskärmad med en glasvägg. De större lägenheterna har antingen en extra wc eller extra wc/dusch.

Ditt personliga hem

Med materialval som mattlackad ekparkett, kakel och klinker blir naturen en del av ditt hem. En ljus och lätt inredning med genomgående vita väggar gör att du lätt kan fylla på med din egen historia och sätta en personlig prägel på ditt hem. Stora fönster som går ända ned till golvet ger god utblick och ljusa rum. Helkaklade badrum och gott om förvaring i klädkammare och garderober gör vardagen enkel och bekväm. Kvaliteten, designen och tidlösheten i material och uttryck är viktig. Varje detalj i ditt hem är noggrant genomtänkt för att du ska må bra och för att ditt hem ska hålla stilen. Länge.

Tillval

Genom olika tillval har du möjlighet att påverka inredningen i din lägenhet. Följande inredningsdetaljer är preliminära valbara alternativ. Samtliga tillval presenteras närmare i ett separat material: