360-IT Sverige AB

IT drift på kran

Nyhet   •   Mar 08, 2012 11:33 CET

Våra kunder har gjort ett strategiskt val att inte ha en egen anställd IT resurs utan istället köpa dessa tjänster efter de behov som finns för tillfället. Kunderna slipper planera för semester och sjukdom, dom slipper också rekrytering och vidarutbildning av personal.

I en normal operativ vardag behövs en viss del IT support för de flesta företag, det kan handla om övervakning och patchning av servermiljö, nätverk och internetacess. Det kan också handla om användarsupport till användare. Med jämna mellanrum behövs en proaktiv genomsyn av systemen för att optimera användarupplevelsen. Det kan t.ex.vara att göra nätverket mer tillgängligt för mobilt användande av olika enheter så som läsplattor eller smartphones. Det behövs för en viss tid högre IT kompetens för att implementera nya funktioner etc.

Med ett IT-drift-på-kran-avtal med 360-IT får våra kunder tillgång till rätt kompetens från sin IT partner när den behövs. Vi kan redan våra kunders miljö och kan effektivt sätta rätt man på rätt plats för att snabbt implementera nya lösningar. Och alltid till en kostnad som våra kunder accepterat.

Genom att vi lär oss kundens verksamhet och har förståelse för kritiska delar i systemet kan vi också föreslå vilka förändringar som skall göras.

IT är ett verktyg för alla företag, och det går ofta att skruva på kostnader och få större användarupplevelse.