Imano AB

IT-förstudie åt Naturvårdsverket

Nyhet   •   Okt 01, 2010 15:16 CEST

Imano har fått i uppdrag att genomföra en IT-förstudie åt Naturvårdsverket, som en del av projektet Biogeografisk uppföljning av naturtyper och arter. Förstudien ska bland annat klarlägga vilka verksamheter som har nytta av uppföljningsdata och ta fram ett lösningsförslag för det IT-stöd som ska hantera uppföljningen. Den data som samlas in ska på ett effektivt sätt kunna rapporteras till EU, användas av svenska myndigheter i deras miljömålsarbete och tillgängliggöras för allmänheten.

Förstudien pågår till och med mars 2011 och leds av Anna Törnblad. Läs mer om projektet Biogeografisk uppföljning av naturtyper och arter på Naturvårdsverkets webbplats.

För mer information kontakta:
Anna Törnblad, projektledare Imano, anna.tornblad@imano.se, 0702-96 03 15

Det här är Imano
Imano är ett av Sveriges största IT-företag inom skogsindustrin. Vårt erbjudande sträcker sig från strategi och förändringsledning till systemutveckling och förvaltning. Alltid kombinerat med vår unika branschkunskap. Imano har utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri tre år i rad. Under 2011 fortsätter vi att växa och söker ännu fler duktiga IT-konsulter i Göteborg, Växjö, Jönköping och Falun.

Läs mer på www.imano.se