Elvagruppen AB

IT-konsultföretaget elva söker en Ekonomi- och kontorsansvarig

Nyhet   •   Jun 25, 2013 15:58 CEST

Vi välkomnar dig in i IT-konsultbranschen och vi kallar oss "elva" för att vi tycker att det på ett enkelt sätt kommunicerar laganda. Även om vi hämtat inspiration från sportens värld så är IT vår arena. Liknelsen med sporten är att vi ständigt söker spelare som passar i vårt lagbygge, som gör oss starkare och rustade för att ta oss an allt större utmaningar. Kort sagt, vi är övertygade om att IT när det är som bäst är en lagsport. Vi har 50 medarbetare med kontor i Stockholm och Linköping. Mer information på www.elva.se

I rollen som Ekonomi- och kontorsansvarig får du helhetsansvaret för bolagets löpande redovisning, månadsbokslut och rapportering samt för kontoret. Du kommer att arbeta med varierande uppgifter i en omväxlande miljö med högt till tak. Då vi strävar efter att utveckla våra medarbetare kommer det även finnas goda möjligheter att tillsammans med oss forma tjänsten efter dina kompetenser och önskemål. Du kommer att arbeta på vårt huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm och rapportera till vår VD.

Huvudsakliga arbetsuppgifter;

• Ansvara för löpande bokföring
  • Månadsbokslut
  • Ansvara för avstämningar och tidrapporteringen
  • Administrera avtal (kund - & leverantörsavtal)
  • Prognosplanering samt uppföljning
  • Kontaktperson gällande våra pensioner
  • Kund- och leverantörsreskontra samt skatt- och inkomstdeklaration
  • Utbetalningar – likviditetskontroll
  • Lönehantering – kontrolluppgifter
  • Administrativa uppgifter
  • Ansvarar för elvas inköpsprocess
  • Kontaktperson gentemot bank, revisor och externa aktörer
  • Organisera olika kund- och personalevenemang

Din profil

- Är gymnasieutbildad ekonom eller har en högskoleutbildning, alternativt har du införskaffat motsvarande kunskaper och kompetenser från arbetslivet.

- För att trivas i denna roll är du serviceinriktad,  prestigelös och uppskattar varierande arbetsuppgifter.

- Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet - gärna från liknande verksamhet.

- Det är meriterande om du tidigare har arbetat med lönehanteringsprogrammet Crona lön samt ansvarat för bokslutsarbetet.

- Du är strukturerad, noggrann, flexibel och har en god samarbetsförmåga.

Din ansökan

Vänligen skicka din ansökan och CV så snart som möjligt till ekonomi@elva.se då urval och intervjuer sker löpande.  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar sex månaders provanställning.

Hjärtligt välkommen med din ansökan om du också vill bli en del av vårt lag!