Cash IT

- Jag är jättenöjd med mitt nya kassasystem från Cash IT!

Nyhet   •   Jan 28, 2010 13:54 CET

Agneta Strömquist, ägare till Agnetas Dam & Herrkläder AB i Kvissleby, önskade sig ett certifierat kassasystem från Cash IT för ett enklare och gladare affärsliv. Vi ordnade det så att hon fick just det.

Ja, för det var motiveringen som gjorde att Agneta vann vår Kassaregister 2010-tävling, där priset var ett komplett, certifierat kassasystem från Cash IT. Kassaregister 2010-mässan kom till Sundsvall 22 oktober 2009 och då var Agneta på plats, som tur var.

- Jag fick en inbjudan till mässan, och drog in till Sundsvall för att kolla på olika kassaregisterlösningar. Jag hade ju funderat ett tag på att investera i ett pc-baserat system, nu då jag ändå var tvungen att byta.
På mässan träffade hon på Håkan Svensson från Cash IT:s återförsäljare Sharp Center Sundsvall. Han kunde berätta att Cash IT Retail var precis ett sådant system, ett kassasystem som Agneta och hennes affär kan utvecklas med i framtiden.

- Det kändes bra! Jag förstod att jag kunde tjäna på att välja ett kassasystem som jag kunde växa med, även om jag inte är sådär jätteduktig på tekniska saker - än! Men jag håller på att lära mig och skall bli, duktig alltså! Jag hade ju bara ett vanligt kassaregister förut, inte alls lika lyxigt och fint som mitt nya kassasystem, säger Agneta.

Så hon skrev på beställningsformuläret under mässan och vann sedan hela tävlingen.  I vinsten ingick även en licens på Visma Administration 500 och en grundkurs i bokföring för att underlätta hela Agnetas företagande. Sharp Center Sundsvall har som målsättning att överträffa sina kunders förväntningar, och just det måste man väl kunna säga att Håkan gjorde då han fick överräcka den här flotta vinsten! Den sista januari i år blir Agnetas första bokföring med Cash IT Retail och Synchronizer for Visma, som gör det möjligt för kassan och bokföringsprogrammet att kommunicera med varandra. Det blir mycket nytt att lära sig, men hon har ett bra stöd från sin Cash IT- återförsäljare;

- Eftersom jag fortfarande inte är så teknisk så har Cash IT:s återförsäljare lovat mig att ställa upp och hjälpa mig med den första gången. Jag tycker jag har fått superbra service! De har kommit direkt till mig när jag har behövt hjälp, och guidat mig på rätt väg. Nu framöver skall jag lägga in fasta priser på de flesta av mina leverantörer, och lägga in hela mitt lager. Sedan skall jag använda statistikfunktionen för att få ännu bättre koll på vad jag faktiskt säljer.

Den 2:a mars i år firar Agnetas Dam & Herrkläder AB i Kvissleby 23 år. Och att vinna ett certifierat kassasystem från Cash IT är väl otvivelaktig ett bra sätt att fira företaget, Agneta?

-  Ja, det var väldigt, väldigt kul att vinna tävlingen!