Packaging Arena

JakeBox - från idé till internationellt genomslag

Nyhet   •   Feb 12, 2010 15:20 CET

Förpackningskonceptet JakeBox är en unik förpackning som enbart består av återvinningsbar kartong. Men den mest uppenbara skillnaden mot vanligare fodral är det iögonfallande sätt den vecklar upp sig och presenterar skivan på, vilket har gjort att den används flitigt i reklam- och promotionsammanhang och av kända skivbolag! Jakebox har vunnit flera designpriser och senast i raden av framgångar så har man alltså genom sin klara koppling till origami väckt stort intresse i Japan.

” JakeBox har många fördelar som attraherar konsumenterna. Den innovativa designen, konstruktionen som håller fast skivan, enkelheten i hur skivan hanteras, särskilt för äldre och handikappade. Den är också väldigt miljövänlig vilket vi ser detta som ett stort lyft för Dai Nippons anseende!”

Shunji Yano, Dai Nippon Printing

Jakob Skarin, grundare av JakeBox, berättar om hur han har tagit sin produkt från idé till internationellt genomslag. Vi utlovar en inspirerande stund både för dig som är

intresserad av spännande produktutveckling och för dig som vill veta mer om hur man skapar ett stort internationellt intresse kring sin produkt!