TÄNK OM

Jonas Hällebrand och André Fredriksson nya konsulter på TÄNK OM

Nyhet   •   Dec 11, 2013 22:31 CET

TÄNK OM förstärker med ytterligare två personer, dels "nygamla" Jonas Hällebrand, som är åter som konsult på företaget, dels André Fredriksson, som är nyrekryterad konsult.

Jonas arbetar som lärare och IKT-pedagog på Gunnesboskolan i Lund, dels som centralt placerad IKT-pedagog och PIM-ansvarig för Lunds kommun, men också som drivande i Lunds kommun satsning för 1-1 och för en större digital mognad inom lärarkåren. Sedan 2007 har han skrivit bloggen "En IKT-pedagogs Fundringar".

Jonas säger: "När en av de dåvarande ägarna år 2008 pratade med mig om TÄNK OM, som då var i sin linda, så sa jag ja innan han hann till punkt. Lika självklart var det att säga "ja, tack" igen när jag i våras fick frågan om jag ville komma tillbaka efter en tids uppehåll. Det kändes som att komma hem helt enkelt. Jag är så otroligt stolt över att få vara en del av TÄNK OM och det vi gjort för svensk skola."

André har en bakgrund som reseledare, art director, webbutvecklare, säljare, eventproducent och arbetsledare. Utöver uppdragen för TÄNK OM så arbetar han direkt för Apple som sälj- och produktutbildare, för Folkuniversitetet som utbildare samt som frilanskonsult inom driftsättning, integration och support av iOS- och Mac-lösningar.

"Efter att under ett par år hört det talas mycket om TÄNK OM och arbetet med ett-till-ett, och då min kollega Robin Söderman värvats som konsult så var jag inte sen att själv tacka ja till att ses för att diskutera ett eventuellt samarbete", berättar André. "Det mötet mynnade ut i att även jag blev en del av TÄNK OM, och efter att under 2013 genomfört mina första uppdrag som TÄNK OM-utbildare så ser jag fram emot att vara med och hjälpa svenska skolledare, pedagoger och elever att utveckla sitt arbete med framtidens verktyg och tekniker!"

"Jag är väldigt glad över att André och Jonas jobbar i TÄNK OM", säger Frida Gustafsson Wennö, vd i företaget. "De är båda otroligt kunniga inom sina områden och delar gärna med sig av sina kunskaper. Deras passionerade intresse för pedagogik och teknik är otroligt värdefullt för oss i TÄNK OM - och framför allt för de skolledare, lärare och elever som möter dem!"