Joors

Joors VD intervjuad i VD-tidningen

Nyhet   •   Mar 05, 2013 09:21 CET

VD-tidningen har intervjuat Tomas Olsson, VD för Joors i Sverige, om hur Joors arbetar med kundtjänst och hur arbetet med att ta fram världens första reklamfinansierade mobila bredband har strukturerats.

I intervjun med VD-tidningen berättar Tomas Olsson om hur han och Joors grundare Carl Aspenberg valde att lämna sina välbetalda jobb för att istället ge sig in i en helt ny marknad med mobilt bredband utan månadsavgifter. På bara ett par år har Joors gått från en idé till att nu vara en tjänst med en ständigt växande användarskara. Detta har varit möjligt tack vare delägare i Malaysia och att utveckling, logistik och support lagts på externa aktörer.

– Vi har valt att lägga ut utvecklingen till ett företag i Malaysia och supportteamet finns i Piteå. Logistikcentret ligger i Borås. På så sätt kan vi minimera våra kostnader, säger Tomas Olsson.

Trots att Tomas är VD lägger han ofta tid till kundtjänstärenden, något han menar är viktigt och gör att kommunikationen med kunderna får en helt annan öppenhet än hos många andra företag. En stor del av kundkommunikationen sker på Facebook, men det är inte ovanligt att Tomas ringer upp kunder som har frågor eller behöver hjälp.

– Även om det ofta kan vara enklare att lösa problem via e-post så finns det tillfällen då det är absolut bäst att pratas vid direkt. Då ringer vi självklart upp användaren och kommunicerar med varandra den vägen, säger Tomas Olsson.

Hela intervjun går att läsa på VD-tidningens webbsida.

Joors

Joors är en reklamfinansierad mobil bredbandsoperatör som grundades 2011 av IntJoors Sverige AB, en grupp entreprenörer med bakgrund inom mobil telekommunikation, reklam och media. Företaget ägs av grundarna och aktörer inom IT och media i Asien. Joors är en registrerad virtuell operatör i Sverige och använder TeliaSoneras nätverk.

www.joors.com