Goodpoint AB

Julhälsning från Goodpoint

Nyhet   •   Dec 16, 2015 13:08 CET

När 2016 snart står för dörren vill vi ta tillfället i akt att önska er alla en God Helg!

För drygt 10 år sedan definierade Goodpoint AB hållbar utveckling med "frisk miljö, friska människor och frisk organisation". Idag är vi ett av Sveriges ledande konsultbolag inom Hållbar utveckling. Årets julklapp till kunder och medarbetare återknyter till dessa idag än mer aktuella värden, eftersom Goodpoint nu sponsrar 1001 meter Kungsleden!

Kungsleden mellan Abisko och Hemavan är en drygt 400 kilometer lång vandringsled i storslagen fjällmiljö – och den vill vi bevara. Därför är Goodpoint nu fadder för 1001 meter av leden, närmare bestämt den sträcka som går mellan stugorna Singi och Kaitumjaure. Kungsleden är i kontinuerligt behov av upprustning för att bevara den vackra fjällmiljön och göra det möjligt för människor att besöka fjällvärlden. Intäkterna från Stötta Kungsleden går bland annat till att rusta upp spänger, rastskydd, ledmärkning och stugrenovering på leden.

Du kan också hjälpa till att bevara vår storslagna fjällmiljö genom att stötta Kungsleden. Besök Stötta Kungsledens hemsida och bli fadder idag.

God Helg önskar vi på Goodpoint!