Kährs

Kährs golvskola ger mersmak

Nyhet   •   Jul 06, 2012 15:09 CEST

För ungefär ett halvår sedan slog vi upp portarna till Kährs nya golvskola, en viktig resurs för att utbilda kunder om företaget och vårt golv- och tillbehörssortiment, i kombination med praktiska övningar.

Skolans utbildningar delas upp i tre nivåer – allt från en enklare överblick, upp till två till tre dagars intensiv utbildning. Ingemar Fredricson, Kährs tekniska produktchef, berättar med stolthet om framgångarna med skolan.

Sedan nyöppningen har vi utbildat drygt 200 externa partners och kunder samt några av våra anställda. De flesta deltagarna har skolats i nivå 1, en kurs som innehåller grundläggande företagsinformation, produktkunskap och praktisk läggningsövning, kunskap som alla som jobbar med installation av våra produkter bör ha.  Vi har också hunnit utbilda ett antal externa partners i nivå 2, vilken har en ökad svårighetsgrad när det avser produktens uppbyggnad och grundläggande förutsättningar vid läggning samt naturligtvis en nivåhöjning när det gäller den praktiska delen.

Utöver arbetet med golvskolan på plats i Nybro har vi genomfört ett stort antal ”uppstartsträningar” ute hos kunder, där vi genom både teori och praktisk träning tillhandahållit kunskap kring våra produkter, hur de fungerar och små enkla tips för hur läggningen skall ske säkert och enkelt. Detta sista är ett arbetssätt som säkerställer att läggarna i möjligaste mån undviker misstag och ger oss en god chans att stärka relationerna med våra kunder.

Vi har fått mycket uppskattning både från deltagare samt arbets-och företagsledning där man snabbt sett resultat av sin investering i form av kompetenshöjning.

Det som verkligen verkar uppskattas är att man på en neutral plats kan tillåtas göra misstag, lära sig nya och enklare arbetsmoment, snacka lite med folk i samma funktion och naturligtvis dra nytta av våra golvteknikers kompetens och charm.

Teamet bakom golvskolan bestående av ”Rektor” Kenneth Möller samt Kährs egna golvläggare Peter Nilsson, Andreas Nilsson och Nils Hansson, kommer att fortsätta under hösten med nya kurser i nivå 1 och 2 och även försöka planera in en första kurs i nivå 3 - den ultimata utmaningen.

Är du intresserad av att veta mer eller själv delta i Kährs golvskola, vänligen kontakta:

Ingemar Fredricson, Teknisk Produktchef på Kährs. Tel 070-24 00 010, ingemar.fredricson@kahrs.se