TenderEasy AB

KGK effektiviserar sin logistik

Nyhet   •   Jun 24, 2013 10:55 CEST

Hos KGK såg man en möjlighet att effektivisera sin logistik när man anlitade Logent Consulting och TenderEasy som plattform för att genomföra en transportupphandling. Målet var att göra en komplett översyn av sina transportörer och fraktavtal och nå en förbättrad kostandsutveckling över tid

TenderEasy levererade sin plattform för transportupphandling och var med i analysarbetet. Logent Consulting ansvarade för upphandlingen och stod för det taktiska upplägget. Genom att göra upphandlingen i TenderEasy så var det enkelt att samla in och jämföra offerter från olika aktörer.

”Resultatet överträffade våra förväntningar” säger Magnus Almgren som är logistikchef på KGK. ”Med TenderEasy fick vi ett kraftfullt verktyg som kunde beräkna utfall av de offerter som kom in, och med Logent fick vi ett bollplank som hjälpte oss med affärsbeslut under resans gång. Jag tycker det har fungerat väldigt bra.” avslutar Almgren.

Fakta:
KGK är generalagent för världsledande tillverkare av tillbehör, reservdelar och komponenter med välkända varumärken för fordons- och marinbranschen.I Sverige bedriver KGK verksamhet i Sollentuna, Göteborg och Malmö. Utomlands finns KGK i Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen.

TenderEasy AB är ett svenskt företag med egenutvecklad plattform för transportupphandling. TenderEasy är enkelt att använda och har analysfunktion som gör det enkelt att välja rätt transportör för ditt företags transportbehov. Läs mer på www.tendereasy.com

Logent AB är en snabbväxande tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande åt logistikintensiva verksamheter. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 2 000 anställda. Under 2013 beräknas Logent omsätta ca 1,5 miljard SEK.