Ung Företagsamhet Borås

Kickoff för rekordmånga unga entreprenörer på Åhaga!

Nyhet   •   Aug 28, 2013 21:46 CEST

De 900 anmälda eleverna kommer att lyssna till Jarno Vanhatapio, grundare till Nelly.com, som kommer berätta om sin resa och vad han har lärt sig av den. Putte, grundare till hultsfredsfestivalen kommer också och berättar om vad han tycker man borde lära sig i skolan.Självklart kommer även Frame UF (förra årets ”Bästa UF-företag i Älvsborg) delar med sig av sina erfarenheter från UF-året.

Mer info om Föredragshållarna och vad de kommer tala om.

Jarno Vanhatapio, Grundaren av Nelly.com

4000% tillväxt på 4 år. Hemligheterna bakom tillväxten.

Jag ska berätta om det som har varit och hur jag gjorde det. Konkreta grejer som fällde avgörandet varför vi lyckades ta positionen som marknadsledande i norden. Kommer berätta öppet om dom helt avgörande och vågade besluten som vi tog under resan, kommer även berätta öppenhjärtligt om mina och våra största misslyckanden på Nelly. Samt även dela av mig av receptet vad man ska göra för att lyckas online. Och hur vi lyckades växa med lönsamhet.

Putte Svensson, rumsren Rebell!

Putte Svensson är den rumsrena rebellen och musikälskaren som vid 15 års ålder var med och startade Föreningen Rockparty som arrangerar Hultsfredsfestivalen. Han är idag en "professionell visionär" och prisad entreprenör både i Sverige och internationellt. "Alla borde födas med F-skattsedel!" hävdar han.

Frame UF

Frame UF drev Älvsborgsregionens "bästa UF-företag" läsåret 2012/2013. De har nu tagit studenten men kommer försöka beskriva sitt UF-år som ligger färskt i minnet. De har också funderat på vad de skulle gjort annorlunda och tips till året elever! Frame UF gick på Tranemo gymnasieskola ekonomiprogram.