Thorn Lighting AB

Kompakt strålkastare med högt ljusflöde och fördefinierade ljusspridningar för fullständig flexibilitet

Nyhet   •   Jun 25, 2014 18:06 CEST

Contrast II LED från Thorn Lighting finns i tre olika storlekar och erbjuder ett brett urval av ljuseffekter genom olika ljusfördelningar, färger och tillbehör. Armaturen är därmed perfekt för de flesta projekt med behov av effektbelysning.

Med ett flertal olika holografiska filmer för formgivning av ljuset och tillbehör för att skapa olika statiska och dynamiska effekter erbjuder Contrast II LED effektbelysning med möjlighet till stor variation med minimal ljusförlust och bländning.

Versioner kan fås med vitt ljus (3000K och4000K), RGB DMX versioner, RGBW- och RGBA- färger samt varianter med justerbar vit färgtemperatur (tuneable white).

Strålkastaren kan monteras på vägg, stolpe eller nergrävd med Thorns markinfällda boxar. För montering på stolpe har man utvecklat olika stolpkoncept avsedda att passa in i olika områden med möjlighet till en individuell och unik prägel. Stolparna kan även designas anpassas för specifikt önskemål eller syfte.