Koncept & Event

Koncept-film, Kontorsfest 3.0

Nyhet   •   Mar 20, 2018 15:14 CET

För tredje året i rad arrangerade vi Netlights kontorsfest mitt i Stockholm City. Från tankar, inspiration och idéer kring konceptet hela vägen till produktion av innehåll, skapande, uppbyggnad och genomförande. Denna kontorsfest är ett av de roligaste evenemangen vi producerat hittills, när vi får förtroende fullt ut levererar vi som bäst! Häng med nedan.

Direkt i entrén möttes gästerna av de levande ljusen utplacerade bland mossa, stubbar, växter och skog. En dimma flöt runt längst med golvet samtidigt som vår älva servade fördrink ur rykande kärl så där mystiskt precis som på film. Festens mittpunkt är köket och en tillhörande lång gång som, från golv till tak, inreddes som en trollskog i rustik miljö. Här serverades det mat och dryck i spännande former på Wasara, liksom i alla andra tema-rum, ett mycket miljövänligt och komposterbart porslin. Hållbarhet och framtid låg i stort fokus under eventet.

De flertalet konferensrum som finns att tillgå fick, givetvis, än en gång stoltsera med intressanta och roliga teman och aktiviteter. Det numera klassiska fotorummet fanns, likaså en 3D-printer, VR, dessert-rum och ett växthus. Som om det inte var nog kunde gästerna få ett chipimplantat i ett rum av helt rätt känsla! Folks nyfikna tankar om framtiden skrevs ner i Framtidsboken, tankar som ska grävas ner och läsas först om tio år. Spännande!

Vi är dock inte färdiga där, vi byggde kundens egna hippiefestival med en husvagn på besök, en juicebar med färska frukter samt kuddar och myspys överallt. Här dånade förstås musiken på från DJ-båset. Stämningen kulminerade slutligen i laboratoriet, festens primära bar där bartendrar i labb-rock serverade shots ur provrör och drinkar ur bägare och kolvar.

Ja, det var (nästan) allt. Detaljerna i rummen är något alldeles extra och beskrivs, helt klart, bäst genom rörlig bild – missa inte filmen!