Scalado

Kreativ med företagets logotyp

Nyhet   •   Nov 24, 2011 09:44 CET

Scalado handlar uteslutande om bildbehandling och innovation och Scalados logotyp ska förmedlar just precis detta; kreativitet, pixlar och färger i alla dimensioner. Normalt sett bör inte ett företag ändra eller leka med företages logotyp, men eftersom vi arbetar med kreativitet och bildbehandling så göra vi just det ibland.

På vårt kontor finns det olika versioner av vår logotyp att beskåda, där logotypen är omgjord och inspirerad av olika situationer, spel, årstider etc. Vi har publicerat några av dessa på Flickr och Facebook som alla kan ta del av. Några andra företag som även gör detta ofta är bl.a. Google och Electronic Arts.

I entrén till vårt kontor har vi även en rad animerade versioner av vår logotyp som hälsar beökare välkomna. Så du vill se vår logotyp spela "Air Hockey", dansa till musik eller spela "Space Invaders" så är det bara att komma hit.

Om du har några förslag bara maila oss (socialmedia@scalado.com), vi ser fram emot att se din kreativitet!