Destination Uddevalla

Kulturbåtarna på konstkryssning

Nyhet   •   Mar 20, 2012 08:22 CET

Pressmeddelande från Kulturbåtarna

Göteborg & Bohusläns Rederi AB växer och satsningen med Kulturbåtarna likaså. Kulturbåtarna knyter ihop Bohuslän med båt, buss, mat, musik och kultur där västkustpärlor, hotell och restauranger är utvalda med omsorg. Några av årets nyheter är konstkryssningar och andra temakryssningar som cykling och vandring där resenärerna kan ta med cykeln eller vandringskängorna ombord på M/S Svea för att gå eller cykla olika kulturhistoriska turer som lagts upp på diverse öar. Kulturbåtarnas mest kända sommarkryssningar från Göteborg till Fjällbacka fortsätter, men nu kan man även välja en returresa för den som önskar eller för den som istället väljer att åka enkeltur från Fjällbacka söderut mot Göteborg.  En stor nyhet är samarbetet med båten M/S Bellevue i Göta Kanal för den som vill fortsätta på vattnet. Då körs gästerna upp med buss till hemmahamnen i Töreboda. Och slutligen – räkkryssningar. Något som alltid är populärt som Kulturbåtarna ska börja med, som folk kan njuta av långt in på hösten. Allt detta för att ta del av både Göta Kanal och Bohusläns skärgård, två världsunika miljöer.

Vi finns i Bohusläns monter F01:04

Anna Demert