Magnusson & Kennberg Varumärkesutveckling AB

Kundskapsbussen del i ny forskning om service

Nyhet   •   Feb 12, 2010 09:40 CET

Kundskapsbussen är del i ett internationellt forskningsprojekt om bussförarnas roll för att bygga relationer med resenärerna. Grunden för att bygga lönsamma kundrelationer är att bussförarna känner sig trygga i sin identitet och är ambassadörer för sitt varumärke, säger Tommy Kennberg på Magnusson & Kennberg Varumärkesutveckling AB. Den tiden är förbi när bussförare och annan personal inom kollektivtrafik bara var kontrollanter och klippte biljetter. Idag läggs ett betydligt större ansvar på personalen som ska ha kompetens inom ett stort antal områden. Inte minst service och bemötande, säger Tommy Kennberg. Dessutom vill trafikbolagen ofta sätta sin egen prägel på trafiken och bygga sina varumärken vilket ställer krav på utveckling av kärnvärden som ska användas i mötet med resenärerna. Kontakta Tommy Kennberg på Magnusson & Kennberg Varumärkesutveckling AB för mer information om den senaste internationella forskningen inom det här området: 0705-113490.