Compete Now

Kunskap i små askar

Nyhet   •   Maj 09, 2014 16:22 CEST

Lagom till semestrar, picknickar och uteliv släpps två nya frågespel som är lätta att ta med sig.

Spelen Mini-MIG är så små att de ryms i jackfickan, picknick-korgen eller i handskfacket.

De passar perfekt att stoppa i bagaget för alla som gillar att resa och utmanas av roliga frågor.

Mini-MIG släpps i två varianter, ett spel för vuxna och ett för barn mellan 7 och 13 år. Spelen är så små att de lätt tas med vart man än är på väg. De får plats i strandbagen eller i bilens handskfack och passar utmärkt att spela i bilen eller på flyget.

Mini-MIG innehåller 380 nyskrivna frågor om allt mellan himmel och jord i kategorierna Nu & Då, Nöje & Kultur, När & Fjärran, Sport & Blandat och Natur & Teknik. Det som framförallt skiljer MIG från andra frågespel är de aktuella frågorna och det enkla, snabba spelsättet. Spelplan och spelpjäser är borta. Mini-MIG spelas enbart med frågor, en tärning och ett spelblock och eftersom man kan slå tärningen i locket, kan man spela var som helst. Frågespelet MIG (Mobile Intelligence Games) uppfanns av fyra vänner från Göteborg som tyckte att det saknades ett spel som gick lätt att ta med sig. Nu har MIG funnits i 14 år och är ett av Sveriges mest sålda frågespel. Spelet tillverkas i Sverige och frågorna är specialskrivna till den svenska marknaden.

– Att spela frågespel tillsammans är väldigt kul på semestern. Man har roligt samtidigt som man blir mer allmänbildad, säger Helena Sverrisdóttir Liewendahl speluppfinnare och VD på Compete Now. Har man barn kan man spela med varsitt spel. Då spelar barnen med barnfrågor och vuxna med vuxenfrågor, så att det blir på lika villkor.