Kvillebäcken

Kvarteret Vårlöken börjar äntligen gro

Nyhet   •   Sep 12, 2011 11:27 CEST

Nu börjar Ivar Kjellberg Fastighets AB att bygga i Kvillebäcken. Tillsammans med Derome, HSB, NCC, Veidekke, Wallenstam och Älvstranden Utveckling ska totalt 1600 nya lägenheter att byggas i den nya stadsdelen. Kvarteret Vårlöken ligger mitt i Kvillebäcken med närhet till såväl park som kommunikationer. Omgivet av gårdsgator, trädplanteringar och grön förgårdsmark samt en spännande triangelformad torgplats.

I första etappen bygger Ivar Kjellberg drygt 95 hyreslägenheter. Kvarter Vårlöken kommer att bestå av fyra- och femvåningshus klädda i ljusgulttegel mot gatan samt vita och träfärgade skivor mot gården. Samt ett åttavåningshuset som reser sig i hörnet mot torget och har ett stramare arkitektonisk utseende i vitt och grått. Lägenheternas storlekar varierar från 1:or på 34 kvm till 4:or  på 83 kvm. Nästan alla med balkong eller uteplats. Första inflyttning är beräknad till mitten av 2013.

Uthyrning sker via Ivar Kjellbergs hemsida med start i slutet av 2012.