HAL Information AB

Kvinnors mobilsurfande ökar dubbelt så snabbt som männens

Nyhet   •   Okt 31, 2010 18:41 CET

Mobilsurfandet bland kvinnor i hela världen har femdubblats på två år, mer än dubbelt så stor ökning som männens. Men mätningen är gjord av det norska webbläsar-företaget Opera, och är en enkät som enbart omfattar dem som installerat Opera mini i sin mobiltelefon. Har du installerat Opera mini?

Faktiskt vet nog inte de flesta mobilsurfare ens vad Opera mini är. De är nöjda med den inbyggda webbläsaren, t ex Safari eller Chrome i iPhone respektive Android. Det är ingen vågad gissning att de som använder mobilen för att surfa, både kvinnor och män, i själva verket har blivit mångdubbelt fler än vad Operas undersökning visar! (Operas rapport hittar du här: http://www.opera.com/smw/2010/07/)

Är din webbsida redo för anstormningen av mobilanvändare? Funkar den även om man inte har en speciell webbläsare som Opera mini installerad? Erbjuder webbsidan ett lättnavigerat innehåll, lagom avvägt för att ladda snabbt över mobilnät, och ge ett urval för mobilsurfande besökare på språng?

PosiPhone är ett projekt inom HAL Information AB som gör smarta mobiltjänster och mobilanpassar webbplatser för småföretag. Mobila tjänster handlar om att ge användare snabb tillgång till det de behöver just där och just då. Mobilen är snart det första fönstret till webben.

www.posiphone.se