Bibendum

La Salle Muscat, en modern klassiker till jordgubbar och glass

Nyhet   •   Maj 14, 2014 10:00 CEST

En av de hetaste druvorna just nu i USA är Muscat. La Salle Muscat Viognier Chenin Blanc är ett utsökt bevis på Kaliforniens fenomenala förmåga att producera välsmakande och druvtypiska viner med hög kvalitet för en prislapp som passar många och alla tillfällen.

Man använder två olika sorters muscat-druvor, muscat canelli och muscat alexandria samt viogner och chenin blanc. Alla druvor har plockats i vingårdar runt om i Kalifornien där de har lapat sol, blivit smakrika och koncentrerade.

La Salle introducerades på den amerikanska marknaden för flera decennierna sen och är idag en klassiker både i USA och internationellt. Även på den svenska marknaden är det söta vinet en sann trotjänare. La Salle lanserades på Systembolaget redan den 1 september 1955 och finns där än idag i 301 butiker.

La Salle är prisvärt och lättillgängligt. Vinet passar utmärkt till vårens och sommarens färska bär och frukter, samt till allehanda desserter. Serveras svalt vid cirka 8°C och tillfällen som midsommar, student, dop, bröllop… När man vill ha ett säkert kort och det lilla festliga söta.

Pris: 69 kr
Volym: 750 ml/skruvkapsyl
Varunr: 2554
Druvor: Muscat canelli, muscat alexandria, viogner och chenin blanc