Labjoy AB

Labjoy AB är en av deltagarna i samtalet om Triple helix-konstruktioner under Almedalsveckan 2013 – lönar det sig att samarbeta för tillväxt?

News   •   Jun 11, 2013 08:31 CEST

Triple helix-konstruktioner, eller andra gränsöverskridande arbetssätt mellan aktörer och branscher, håller på att bli det gängse sättet att arbeta. Medicon Village, Region Skåne och Lunds universitet delar med sig av erfarenheter inom bl a skånsk-danska projekt och EU-baserade samarbeten, t ex ett Drug Delivery center, kompetenscentret Medicon Skills och satsningar inom hälsa och
prevention.

Mer information på: http://www.almedalsveckan.info/event/user-view/14654?redir=

Medverkande:
Allan Larsson, chefsförhandlare vid tillkomsten av Medicon Village. Mats Leifland, VD, Medicon Village AB. Helena Ekdahl, grundare av Labjoy AB. Roland Andersson, professor och en av initiativtagarma till ett Drug Delivery center, Lunds universitet. Ursula Hultkvist Bengtsson, vice VD och instiftare av ett triple helix baserat Advisory Board, Medicon Village AB. Lotta Törner, VD, Skånes Livsmedelsakademi. Inger Björck, professor och föreståndare, Antidiabetic Food Centre. Malin Eggertz Forsmark, VD, World Village of Women Sports.