Skyscanner

Läge att fynda resan till Karibien

Nyhet   •   Nov 19, 2010 09:02 CET

Karibiens vackra stränder och natur har lockat besökare i åratal och övärlden har länge varit ett favoritresmål inte minst bland världens miljonärer. Men nu är dollarn låg och fler kan därmed unna sig en semester till några av de sagolika öarna i Västindien!

Flyg Jamaica

Reggaeön Jamaica är en av Västindiens mest kända destinationer även om de svenska turisterna ännu är få (under 2008 besökte drygt 1500 svenskar ön). Klassiska turistorten Montego Bay, öns näst största stad, har varit en turistmagnet sedan 1924 och erbjuder en mängd aktiviteter utöver sol och badandet; här kan man bland annat hänga med på en plantageutflykt, dyka, rida och spela golf.

Flyg Kuba

Varadero är den ort de flesta turister hamnar på när de bokar resan till Kuba. Här finns den kända två mil långa sandstranden, en mängd hotell och utsmyckade gator. Men den som vill se det “riktiga” Kuba får istället bege sig till huvudstaden Havanna eller grannstaden Cardenas. Besök en cigarrfabrik, skåda den gamla arkitekturen i Habana Vieja eller varför inte de renoverade kvarteren kring Plaza de Armas. Kuba är en utmärkt destination för den kultur- och historieintresserade.

Flyg Aruba

Lyxiga Aruba har länge varit en destination för de rika, men de senaste åren har priserna pressats ner. Aruba är idag ett utmärkt familjeresmål men ön är också populär bland bröllopsresenärer och golfare. Ön har ett stort utbud av aktiviteter; allt från grottvandringar och gamla guldgruvor till karnevaler och nationalparken Arikok. För den som vill slippa den stekande solen för en stund finns här också en mängd kasinon och barer.

Flyg Bahamas

Öriket Bahamas består av inte mindre än 29 öar, här finns alltså ingen anledning att ligga och trängas på stranden! Huvudstaden Nassau är örikes enda stora stad och här finns förutom ett exklusivt shoppingutbud även ett välbesökt zoo med bland annat flamingos och andra lokala djurarter. Bildsköna Bahamas passar utmärkt för en smekmånadsresa.

Flyg Dominikanska Republiken

Semesterparadiset Dominikanska Republiken är nog den plats i Karibien dit flest svenskar hittat. Det är en grönskande ö med låga priser, en mängd sportaktiviteter och inte minst glada fester och mycket dans! Las Terrenas är en fartfylld ort perfekt för den som vill ha ett stort utbud av shopping, nöjen och restauranger. Är du på jakt efter den perfekta vågen rekommenderas Carbarete, känd som surfarnas paradis.

Om Skyscanner:

Skyscanner är en flygsökmotor som söker igenom hundratals flygbolag och resebyråer för att hitta de absolut bästa tillgängliga flygpriserna i världen. Använd vårt smarta verktyg för att hitta de billigaste dagarna att flyga på och de billigaste destinationerna att flyga till.

Presskontakt:
Kristin Andersson