Ronneby Bruk AB

LÄTTA GJUTJÄRNSSTEKPANNOR

Nyhet   •   Okt 08, 2012 09:50 CEST

De bästa stekpannorna är enligt de flesta, såväl amatörer som proffesionella kockar, tillverkade av gjutjärn.

I valet av ny stekpanna, när den belagda pannan som vanligt slitits ut efter ett par år, faller dock gjutjärnet ofta på tyngden.

NU lanserar Ronneby Bruk sin nya serie ULTRA LIGHT ORIGINAL, som förutom stekpannor i fyra storlekar även omfattar en härlig wokpanna och två storlekar på stekgrytor, med gjutjärnsprodukter som är MYCKET lättare än traditionellt gjutjärn. Det är fortfarande rakt igenom rent gjutjärn, men tack vare ny gjuteriteknik kan man nu producera dessa produkter mycket tunnare och lättare utan att förlora vare sig känslan eller funktionen i gjutjärn.

"Ultra Light Original" kommer att finnas ute i handeln från november, och kommer att kunna köpas i de flesta välsorterade cookshopar, järnvarubutiker och vitvarufackhandeln.

För mer information, kontakta oss på Ronneby Bruk. Telefon 0457-240 00 eller email info@ronnebybruk.com.