Lagercrantz Communication AB

Lagercrantz Communication AB introducerar -en ny generation industriella switchar med integrerad brandvägg

Nyhet   •   Dec 09, 2011 14:23 CET

Lagercrantz Communication utökar sin produkt portfölj för datakommunikation med RADiFlow en ny generation Industriella Ethernet Switchar från RAD Data Communications med integrerad brandvägg som är framtagen för att i utsatta miljöer skydda känslig SCADA kommunikation mot intrång och manipulering.

I samband med introduceringen av Ethernet (och Internet) i industriella kontroll- och produktions nät hos vitala samhällskritiska verksamheter ökar behovet av industriell IT-säkerhet. SCADA näten måste nu som alla andra känsliga datanät inbegripa distribuerade säkerhetssystem i hela nätet som kan inspektera och verifiera datatrafiken för att förhindra att skadliga intrång från till synes giltiga enheter.

RADiFlow är en ny generation Industriella Ethernet Switchar med integrerad brandvägg som är framtagen för att i utsatta miljöer skydda känslig SCADA kommunikation mot intrång och manipulering. Ethernet switcharna finns i tre olika utförande, alla med DIN-skena formfaktor. Två modulära versioner och en kompakt 10-port version, alla versioner är designade för att fungera i tuffa industriella miljöer, från -40 Celsius till +75 Celsius och stödja IEC 61850 EMC och EMI krav.

RADiFlow switcharna har avancerade Ethernet-och IP-funktionalitet, stöd för PTP 1588v2 och seriellt finns både gateway och tunnel/emulerings funktionalitet. De integrerade säkerhetsmekanismerna inkluderar MAC/IP-filtrering per port, en distribuerad brandvägg som stöder en mängd olika industriella automations protokoll och säker fjärråtkomst. Enheterna hanteras enkelt och smidigt med ett service provisionerings verktyg iSIM.

Läs mer om RADiflow: http://www.lagercrantz.se/radiflow.aspx

Video: http://www.youtube.com/watch?v=FECMN3k7NWs&feature=youtu.be