Hushållningssällskapet

Lantmännen Maskin och Borgeby Fältdagar fortsätter sitt samarbete

Nyhet   •   Maj 23, 2014 07:45 CEST

I fjol fick fältpersonalen på lantbruksmässan tillgång till en ny traktor från Lantmännen Maskin. Samarbetet fortsätter det här året.

Lantmännen Maskin är en av medarrangörena till den populära lantbruksmässan i fält. I år har Borgeby Fältdagar fått tillgång till en Valtra N 93 med frontlastare och turbinkoppling.

- Traktorn är mycket smidig och flexibel, speciellt vid lastararbete, tycker projektledare Andreas Mårtensson, Borgeby Fältdagar. Med Valtran står vi aldrig handfallna utan vi kan lösa alla tänkbara uppdrag med den.

Lantmännen Maskin är också nöjda med samarbetet.

- Det är helt rätt satsning för oss att samarbeta med Borgeby Fältdagar. Mässan får en allt större betydelse för framtidens lantbrukare, säger Annica Sjövall, projektledare på Lantmännen Maskin.

För mer information, kontakta:
Andreas Mårtensson, projektledare Borgeby Fältdagar
tel. 046-71 36 12
andreas.martensson@hushallningssallskapet.se

Borgeby Fältdagar i Skåne 25-26 juni 2014
2-dagars mässa i fält. Den naturliga mötesplatsen för professionella lantbrukare i norra Europa. Nya demoodlingar och nya maskinkoncept gör att mässan hela tiden fortsätter att utvecklas. Huvudarrangör är HIR Malmöhus, ett expansivt konsultföretag inom lantbruk och trädgård. Medarrangörer är Hushållningssällskapet Malmöhus och Kristianstad, Lantmännen, Väderstad, Yara samt Färs och Frosta Sparbank. Läs mer på www.borgebyfaltdagar.se och www.facebook.com/borgebyfaltdagar