DigitasLBi Sverige

LBi-byggd kampanjsida för en grönare planet

Nyhet   •   Maj 10, 2012 13:51 CEST

I samband med lanseringen av SKFs nya miljöstrategi fick LBi i uppgift att lyfta fram den miljövänliga produktportfolion BeyondZero. Resultatet: en kampanjsite som på ett snyggt och tydligt sätt presenterar SKFs arbete med att minska såväl sin egen miljöpåverkan som sina kunders.

BeyondZero  är en responsiv hemsida, vilket betyder att den fungerar exakt lika bra vare sig användaren sitter på en PC, androidtelefon eller iPad. I och med att hemsidan ska agera informationskanal gentemot till exempel press är det extra smart att den går att nå från alla plattformar.

– En sak som är så bra med sajten är att mediafolk och journalister kan sitta på bussen och ta del av den senaste pressreleasen. Informationen är så lättillgänglig. Det är jag väldigt nöjd över, kommenterar Tony Holmstedt, affärsutvecklare på LBi.

Själva BeyondZero-begreppet lanserades 2005 som ett samlingsnamn för SKFs arbete med hållbar utveckling och minskad miljöpåverkan. SKF har nu inlett ett samarbete med Världsnaturfonden, WWF, och lanserar en produktportfölj som innehåller produkter och lösningar som gör det möjligt för SKFs kunder att minska sin miljöpåverkan.

LBi ligger bakom koncept, design och produktion av kampanjsidan .