Lernia

Lernia utses återigen som Karriärföretag

Nyhet   •   Jan 14, 2014 16:40 CET

Dagens Industri har återigen utsett Lernia till ett av Sveriges Karriärföretag. Det betyder att Lernia är ett av de hundra mest spännande företagen att göra karriär på 2014. Utmärkelsen handlar om sitt employer brand, genuina engagemang i sina medarbetare och unika karriärmöjligheter.

Varje år uppmärksammas de hundra mest spännande företagen i Sverige att göra karriär på. Karriärföretagen är en utmärkelse som årligen delas ut med syftet att framhäva de mest spännande arbetsgivarna att göra karriär hos i Sverige. Inledningsvis nomineras 300 bolag utifrån ett antal kriterier. Mycket handlar om att sticka ut från mängden i sitt employer branding-arbete och erbjuda unika karriärmöjligheter till sina medarbetare.

- ”Utmärkelsen är ett tydligt bevis på att Lernia fortsätter i rätt riktning mot att bygga marknadens starkaste talangpool, vi erbjuder tjänster till några av Sveriges största företag och det är helt avgörande för oss att attrahera och behålla de bästa medarbetarna. Dels internt inom vår egen organisation men även när det gäller att attrahera de bästa talangerna till vår bemanningsverksamhet”, säger Lernias HR-direktör Håkan Carrefors.

Läs mer på http://www.karriarforetagen.se/

För mer information: