Lernia

Lernias julkalender - Guillermo Muñoz Orts

Nyhet   •   Dec 06, 2013 08:00 CET

Jag arbetar som innesäljledare på Lernia. Under en tid var jag långtidsarbetslös, jag hade dåligt självförtroende och låg attraktionskraft. Jag visste inte vad jag ville göra, men av en slump upptäckte jag Lernias utbildning Kundtjänst & Företagsförsäljning och tyckte det lät spännande. När jag väl började mötte jag människor som såg min potential under den trötta ytan och jag fick lära mig försäljning till företag och privatpersoner, säljkanaler och kundbemötande i den högre skolan.

Kunskaperna förvandlade uppgivenheten till engagemang! Därifrån gick jag vidare som praktikant på ett av Lernias bemanningskontor. Den 17 september 2012 var jag plötsligt ledare för innesäljavdelningen på Lernia. Jag var på en position, där jag kunde betala tillbaka genom att skapa arbetstillfällen och ta in egna praktikanter. Med tiden har mitt ansvarsområde utökats till hela Sverige och nu arbetar jag vidare med att skapa jobb i hela landet.