Lernia

Lernias julkalender - Hanna Bui

Nyhet   •   Dec 02, 2013 08:00 CET

Jag är bemanningskonsult på Lernia. När jag var klar med mina studier vid Borås Högskola sökte jag jobb hos flera olika företag. Det är ganska tufft att vara jobbsökande, konkurrensen är stenhård och man kan lätt tappa självförtroendet. Speciellt när man gång på gång möter arbetsgivare som bara fokuserar på att man inte har så mycket arbetslivserfarenhet. Hos Lernia var det däremot annorlunda,  här tittade de mer på vad jag hade för potential i och med min utbildning och mina andra erfarenheter. Jag rekommenderades till ett konsultuppdrag som både matchade min utbildning och som var hos Volvo.

Om jag skulle ge tips till alla de som söker jobb skulle jag säga; ”ge inte upp, även om det tar tid och man tappar modet så kommer det att gå till sist och då är det värt det.” Till alla arbetsgivare skulle jag säga: ”våga anställa personer som ni tror på. Vi studenter kommer inte med ett fullmatat CV, men vi kommer med en massa energi och ambitioner och kommer att bidra till att ert företag utvecklas.”