Lernia

Lernias julkalender - Henric Sjöstrand

Nyhet   •   Dec 14, 2013 08:00 CET

Jag är bemanningskonsult på Lernia och arbetar just nu som truckförare och orderplockare på IntraLog i Oskarshamn.

Innan jag började arbeta på Lernia hade jag prövat på många olika jobb, framför allt inom industrin. Jag kom i kontakt med Lernia för första gången 2005 när jag gick en utbildning inom verkstadsteknik. Efter utbildningen fick jag ett arbete, men hösten 2007 blev jag arbetslös.  I samma veva hittade jag en utbildning i träteknik hos Lernia, som jag tyckte verkade spännande. Utbildningen, som var arbetsplatsförlagd, ledde till en anställning hos företaget där jag gjorde praktik.

Idag trivs jag jättebra med mitt jobb! Lernia har öppnat upp dörrar till jobb och gett mig ny kompetens genom de utbildningar jag gått. Jag har också fått många nya kontakter i arbetslivet. Det gör att jag verkligen skulle rekommendera andra arbetssökande att söka sig till Lernia Bemanning eller utbildning.