Lernia

Lernias julkalender - Madelene Mattsson

Nyhet   •   Dec 10, 2013 08:00 CET

Idag arbetar jag som tankbilschaufför. I mitt tidigare jobb arbetade jag som chaufför på  lastbilar med distribution av varor till kunder. I och med att arbetsgivaren blev av med uppdrag så blev jag uppsagd. När jag kom till Lernias omställningsprogram så var den första frågan jag fick om det fanns något jag drömde om att göra. Jag sa direkt att jag ville bli tankbilschaufför, men att jag saknade en ADR-kurs för att få köra farligt gods. Svaret från Lernia var att det var enkelt och lite senare var jag inskriven på en trafikskola. Efter tre veckor hade jag min ADR-utbildning och fick omedelbart jobb på timmar vid ett åkeri. Idag är jag fast anställd vid åkeriet som tankbilschaufför.

Så tack vare att jag fick gå ADR-utbildningen genom Lernias omställningsprogram så har jag nu ett jobb som jag drömt om och verkligen trivs med!

Mitt tips till personer som är i samma situation som jag var är att ta den chans som ändå finns i en omställning. Känn efter vad du verkligen skulle vilja bli och passa på att ta den chansen. Och ta
kontakt med Lernia!