AndersIvar AB

Lerumsföretaget BrandByNature växer så det knakar

Nyhet   •   Jul 01, 2013 11:58 CEST

Det lilla Lerumsbaserade företaget BrandByNature utökar sitt sortiment och erbjuder nu ett av de bredaste sortimenten av oljerockar i Sverige när dom tar in ytterligare ett varumärke i sin webbutik. För bara ett par veckor sedan lanserades deras Norska butik och nu lanserar dom alltså ett varumärke till. Scippis som varumärket heter är också australienskt och butiken fortsätter att hålla sig till australienska kvalitetskläder med fokus på att alla skall kunna hitta en snygg och prisvärd oljerock och andra slitstarka kläder av olika slag.

"Sortimentet som vi tar in från Scippis kompletterar våra övriga produkter på ett väldigt bra sätt, vi har vår nisch med slitstarka kläder för aktiva friluftsmänniskor och den skall vi hålla oss till. Vi för idag samtal med fler eventuella leverantörer för att bli ännu bredare inom vår nisch." säger Anders Karlsson, VD.

Webbutiken som funnits i olika konstellationer sedan 2008 har växt för varje år och hösten 2013 ser ut att bli en riktigt stark höst för företaget.

"Scippis är ett starkt varumärke i Europa och har även fäste i Sverige, vi skall arbeta med att stärka både deras varumärke och vårt eget den närmsta tiden och kommer som alltid arbeta väldigt effektivt med sökmotoroptimering och annonsering för att få en bra start för det nya varumärket. Det är ju så vi driver våra verksamheter." säger Anders.

Webbsida: http://www.brandbynature.se

Kontaktperson: Anders Karlsson