LEWIS Communications Sverige

LEWIS PR söker account executive/projektledare

Nyhet   •   Jul 04, 2013 14:41 CEST

För att förstärka vår organisation inför hösten letar vi nu efter en account executive/projektledare som vill jobba med oss. Den vi letar efter är en vetgirig, pålitlig och påhittig person som har gjort sin praktik och kanske arbetat något år i motsvarande roll. Arbetsuppgifterna handlar till stor del om att driva våra kunders kommunikation genom olika kanaler och på olika plattformar.

Vårt fokus på content marketing och brand journalism innebär att en journalistisk ådra kan vara till stor hjälp eftersom den person vi söker måste vara bra på att hitta nya vinklar och möjligheter, skriva blogginlägg och kommentarer, upptäcka intressanta artiklar att länka till och annat som vi använder för att uttrycka en kunds personlighet och thought leadership.

Eftersom vi traditionellt framför allt arbetar med företag inom IT och teknik är det en stor styrka om man kan förklara begrepp som big data, outsourcing, hybridmoln och CRM på ett begripligt sätt. Men vi tar idag in fler och fler uppdrag inom helt andra branscher så vetgirighet i största allmänhet är nyckeln.

Drömkandidaten kommer alltid i tid, levererar det som efterfrågas, tappar inga bollar och går inte hem innan dagens arbete är slutfört vilket kan vara hur tidigt som helst om man är effektiv :-)

Skicka ansökan med cv till hellostockholm@lewispr.com före den 14 juli 2013.