Inis Sweden

Lindab installerade system för obemannad besöksmottagning

Nyhet   •   Feb 03, 2013 21:35 CET

Lindab var en av våra första kunder som utvecklingsbolag. Lindab valde att ingå ett nytt avtal med Inis på ett helt nytt besökssystem som tar hand om både besök och leveranser helt utan bemanning på HK i Grevie.

Inis lösningar för obemannade receptioner kostar en bråkdel av vad en bemannad reception gör. Besökare kan snabbt söka upp rätt person och systemet ringer upp besöksmottagarens mobiltelefon och en röst talar om att besök väntar i receptionen. Efter en enkel knapptryckning bekräftas gästen som sedan skriver in sig och får sin besöksbricka direkt ur besökskioskens skrivare. Värden går ut och hämtar upp gästen. Det går även att bygga på med dörröppnare så att gästen släpps in med hjälp av besöksbrickan.

Inis valde bort alla lösningar med mail och sms för att hantera besök då vi märkte att detta inte fungerar tillförlitligt eftersom sms inte alltid kommer fram i tid. Vår lösning blev istället en unik uppringningsfunktion som möjliggör att besöksmottagaren även kan välja att tala med gästen direkt genom systemet. System med sms och mailfunktioner klarar inte av denna interaktivitet.

Fredrik Mossberg/Försäljningschef Inis Sweden