Runda Upp

Lindex ger stöd till översvämningarna på Balkan

Nyhet   •   Maj 28, 2014 10:44 CEST

Översvämningarna på Balkan är de värsta som har registrerats på över hundra år. Serbien och Bosnien-Hercegovina är värst drabbade, men även Kroatien är drabbat. Tiotusentals människor har evakuerats och har tillfälligt sökt sin tillflykt hos släktingar, i sportarenor och i skolor.

Läget är akut och därför har Lindex i Sverige valt att från och med den 23 maj låta sina kunder runda upp sina köp till förmån för Svenska Röda Korsets arbete på Balkan. Möjligheten att runda upp kommer att finnas till och med den 31 maj.

"Lindex personal och våra kunder har genom åren samarbetat kring flera akuta situationer ute i världen. Senast var i december 2013 då Lindex kunder rundade upp sina köp med 2,2 miljoner kronor under 12 dagar. Pengar som direkt gick vidare till Röda Korset arbete i Fillippinerna. Nu ser vi hur akut läget är i Balkan och vi vill därför agera snabbt och ge våra kunder möjlighet att enkelt och tryggt kunna hjälpa till med den nödsituation som nu är i framföra allt Serbien och Bosnien-Hercegovina", säger Lena Renman, PR & Marketing Manager på Lindex Sverige