LivingGreen.se

LivingGreen rekryterar ny redaktionschef

Nyhet   •   Nov 15, 2011 06:51 CET

Hälsokrönikören, Johanna Arogén blir ny redaktionschef på gröna webbmagasinet LivingGreen.se.

Johanna Arogén är delägare i hälsosajten Livskick.nu och har sedan 2010 skrivit hälsokrönikor på LivingGreen.se. Johanna har en bakgrund som kostvetare och chefredaktör på hälsosajten Livskick.nu.

”Ett hållbart liv är en spännande utmaning och något som engagerar mig personligen precis som hälsa och sunda ideal gör. Jag kommer att jobba med att engagera LivingGreens läsare och boosta deras lust för det gröna ännu mer”, säger Johanna Arogén.

Johanna Arogén tillträder som redaktionschef 15 november. Hennes uppgifter innebär att ansvara för den långsiktiga planeringen av LivingGreens redaktionella innehåll. LivingGreens grundare och VD, Edit Künstlicher kommer fortsätta att utveckla sajtens medlemsklubb och sajtens årliga events.

”Vi är glada över att kunna jobba ihop med en så positiv förebild som Johanna. Hennes krönikor har varit mycket uppskattade under året och läsarna har verkligen något speciellt att se fram med Johanna vid rodret, menar LivingGreens grundare Edit Künstlicher”

För mer information kontakta:
Edit Künstlicher, grundare/vd LivingGreen AB
edit@livinggreen.se
Johanna Arogén, Redaktionschef LivingGreen.se
johanna.arogen@livinggreen.se

Om LivingGreen
LivingGreen.se är ett grönt webbmagasin och en medlemsklubb. Vi skriver för medvetna kvinnor i Sverige. Målet är att göra det enklare och mer lustfyllt att göra gröna val i sin vardag. Vi vill motivera 90% av konsumenterna att göra 10% grönare val. Det har positiv inverkan på miljön, hälsan och plånboken. Det gör att fler vågar prova det gröna.
htpp://www.livinggreen.se