TrueSec AB

LMS en storsuccé efter bara fem månader

Nyhet   •   Aug 22, 2012 14:16 CEST

Lite Management Solutions (LMS) lanserades i mars 2012. Framgångssagan var ett faktum redan efter första månaden med över 100 nedladdningar och idag, ytterligare fyra månader på marknaden, har produkten fått spridning till över 250 företag runt om i världen.

Lanseringen av Lite Management Solutions (LMS) i mars blev snabbt en succé. Efter enbart en månad på marknaden hade produkten laddats ner 100 gånger från hemsidan och fler än 250 olika företag världen över använder produkten fem månader efter lansering.

Lite Management Solutions är en produkt från TrueSec AB,  skapat för små och mellanstora företag som idag använder Microsoft Endpoint Protection, men utan att behöva installera System Center Configuration Manager.

Johan Blom, Forefront MVP och LMS Chief Architect, fastslår att det länge har funnits ett utbrett behov av produkten, som hjälper kunder att uttnyttja Microsoft Endpoint Protection fullt ut. LMS:en möjligör detta genom att övervaka alla Windows-datorer så länge det finns nätaccess och LMS-servern har en publicerad port som LMS-agenten har tillgång till.

"LMS har erkligen fått genomslagskraft! Nu blickar vi framåt mot nästa version",  Johan Blom.

LMS

Lite Management Solutions (LMS) är en produkt framtagen av TrueSec AB. LMS är skapad för små och mellanstora företag som använder Microsoft Endpoint Protection utan att installera System Ceter Configuration Manager och gör det möjligt att managera Windows-datorer oavsett fysisk placering och domäntillhörighet. För mer information, besök http://lms.truesec.se

TRUESEC

TrueSec är ett svenskt spetskompetensföretag inom IT-säkerhet och avancerad infrastruktur. Bolaget har en unik sammansättning expertkonsulter som utför kvalificerade uppdrag åt företag, myndigheter och organisationer med högt säkerhetsfokus. Inom TrueSec återfinns ett antal världsledande experter som genom forskning, föreläsningar och utbildning är med och påverkar utvecklingen inom IT-säkerhet och avancerad infrastruktur. Mer information: http://www.truesec.se