Fönstergruppen Sverige AB

Lyckad mässa för Fönstergruppen

Nyhet   •   Nov 10, 2010 08:57 CET

Fönstergruppen hade en riktigt spännande och utvecklande mässa i Göteborg.

Det var 4 intensiva dagar för våra säljare på mässan. Onsdagen började med uppbyggnad av montern vilket gjordes av säljchefen Kenny Elg (Stockholm) och säljare Anders Hansson (Varberg). Under torsdagen och lördagen besöktes montern av vår VD Anders Netzler (Varberg) som höll ställningarna och såg till att förse förbipasserande och nyfikna med nya färska kataloger och information. Säljarna Kenn Thuresson (Småland) och Nils Hesthagen fanns också på plats, Nils arbetar egentligen i Uppland men ryckte in pga sjukdom.

Mässor är roliga, intesiva och högljudda, men även ganska påfrestande för knopp och kropp. Efter dessa 4 dagar var flera av de som arbetat alla dagar såklart både trötta men nöjda när de fick bege sig hem till väntande familjer.

Det fantastiska för oss att se, är att människor aldrig slutar att förvånas över att det är PVC-fönster vi tillverkar. De kommer fram, klämmer, känner och häpnar lika stort varje gång över att "de är så smäckra fönster tillverkade av... plast!" Vi ler såklart brett varje gång och meddelar stolta att så är fallet och att vi är en av de få i branschen som kan lämna så mycket som 30-års garanti på just materialet.

Nog med skryt nu, nästa inlägg kommer ge er en inblick i fabrikens vardag, både med bild och text!

På återseende!