Northmill AB

Månadens app: WhatsApp

Nyhet   •   Feb 28, 2011 22:48 CET

Skicka obegränsade sms och mms, helt gratis!

Förra månaden utsåg Easycredit applikationen Viber till månadens app. Den här månadens applikation är ett perfekt komplement till Viber.

Månadens applikation heter WhatsApp och med den kan du skicka obegränsade sms, bilder, video och ljudfiler till dina nära och kära oavsett var i världen ni befinner er. Det enda som krävs är att mottagaren också har installerat WhatsApp och att ni är uppkopplade till Internet.

Varför ska man använda WhatsApp om man ändå inte betalar för sms?

Det är förvisso många som har ingått avtal där man kan skicka kostnadsfria sms men det utesluter inte ett användande av denna magnifika applikation. WhatsApp är nämligen mycket effektivare och smartare än den befintliga sms-applikationen som finns förinstallerad på din iPhone.  Applikationen fungerar precis på samma sätt som den vanliga sms-applikationen men den har utökade funktioner som gör användandet mer effektivt.

När man skriver till varandra via WhatsApp känns det som att sms-konversationen övergår till någon form av chatt-diskussion som är snabbare och enklare.  Man kan även via några enkla klick dela bilder, video eller ljudfiler med varandra. Andra smarta funktioner är att man ser när mottagaren varit inloggad senast, om mottagaren har läst ditt sms och dessutom kan du starta en sms-tråd där du har en konversation med flera personer samtidigt!

Våra tips

Placera applikationen på den nedersta menyraden enligt bilden och använd den även om du inte betalar för sms, du kommer väldigt snabbt upptäcka att det är mycket trevligare att använda denna applikation än den befintliga sms-applikationen.

Bjud även in alla dina vänner till att börja använda denna applikation, på så sätt sparar både du och dina vänner pengar och effektiviserar kommunikationen mellan er. Ett mönster som vi lade märke till när vi testade WhatsApp var att den var så enkel och effektiv att den ersätter många onödiga telefonsamtal vilket också leder till en mindre mobilräkning i slutet på månaden som i sin tur gör att du kan spara ytterligare några hundralappar.

Betyg och övrig information

Namn: WhatsApp

Systemkrav: iPhone, Android, Blackberry, Nokia Symbian

Pris: 7 kr